Saturday, June 25, 2011

AKU ingin bertanya..

" hmmm...nak cakap ke tak ni...
kalau tak cakap..
hati AKU tak senang...
asyik gundah je...
asyik terkenang je...
selagi tak cakap...
selagi tu la..
hati AKU tak senang...
akan ingat kat tu je...
tapi..
kalau AKU cakap...
karang, AKU yang malu...
karang ORANG cakap AKU tidak tahu malu...
PERIGI CARI TIMBA!!..."
>
>
>
tadi AKU layan cerita LAILA ISABELLA di astro PRIMA....
lalu AKU tergerak hendak bertanya...
apa praktikal lagi ke bidalan "Timba mencari perigi, bukan perigi cari timba?"
salah ke kalau "Perigi cari timba?"
hmmm...
nanti orang kata "Hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong"
huhuhuhu...
sebab AKU tahu...
Hidung AKU kemek, dan tak mancung tu la...
AKU jadi malu...
kalau bab yang melibatkan hati dan perasaan ini...
haiyahhhh...
susah-susah...
kalau KAMU, apa KAMU buat?
nak jadi Perigi yang menunggu timba datang ke?
atau..
nak jadi perigi yang mencari timba??
pening-pening...


timba dan perigi...
sinonim dengan masyarakat melayu KITA...

kalau KAMU lelaki, apa KAMU akan pandang serong tak dengan 'CIK TIMBA'?
hmmm......
salah ke kalau CIK TIMBA mencari ENCIK PERIGI???

teringat pula cerita THE PROPOSAL...
rasa cute bila tengok perempuan yang ego tu melamar pekerja dia yang sweet tu... 



5 comments:

  1. hahaha adoi cik wedges, dua2 pun boleh, nak try jdi cik timba cri encik perigi pun boleh, gud luck!

    ReplyDelete
  2. i pernah buat ok. hehe dun worry lah. kdg2 lelaki nie takut nak try, takut perempuan x layan

    ReplyDelete
  3. kadang2 lelaki ni nak jugak perempuan yang cakap dulu...kalau tunggu orang cari kita sampai bila?betul x?

    ReplyDelete
  4. mie: :) aku kagum dengan sesiapa yang berani buat...hmmm..kalau aku, keberanian tu kejap datang kejap pergi...aduiiii...

    ReplyDelete
  5. Kei Seichi: betul ke...semua lelaki boleh terima CIK TIMBA ni? huhuhuhu

    ReplyDelete