Wednesday, December 29, 2010

yang TERBAIK 2010

Hari ni,malam ni...malam penentuan pasukan HARIMAU MALAYA menentang GARUDA di AFF SUZUKI CUP 2010...aku ingin berkongsi sedikit apa yang aku rasakan yang terbaik disepanjang tahun 2010 ni...hmmm...mungkin apa yang aku rasakan terbaik untuk tahun ni..tak sama seperti apa yang kalian rasakan yang terbaik...tapi bagi aku...itulah yang terbaik sepanjang aku tengok...lihat..dengar..rasa..dan lalui...disepanjang 12 bulan di tahun 2010 ini...(^_^)v peace no war!! 

Lets check out ;)

1. WORLD CUP 2010 di AFRICA!!! tu paling menakjubkan untuk carta aku tahun ni... :) walaupun aku bukannya kategori peminat kaki bola yang tegar..tapi aku tetap mengikuti perkembangan perlawanan yang penting tahun ni...yeayyyyyy!!! opening yang mantap...boleh aku katakan...superb!!hihihihi melampau-lampau la pulak aku ni...tapi itu apa yang aku rasakan....macam mana kalian??? for kalian information...my favourite team is GERMANY!!! memang mantap la...GERMANY kali ni di ketuai oleh my dear and most beloved ones PHILIP LAHM...memandangkan my dear BALLACK tak main tahun ni sebab injured...hihihi kali ni...GERMANY melahirkan banyak bakat-bakat baru yang menyerlah...dan semestinya aku menambah lagi koleksi my beloved ones....siapa lagi kalau bukan THOMAS MULLER...ahahahaha :) walaupun my fav team tak merangkul gelaran juara..namun aku tetap berpuas hati dengan pencapaian GERMANY kali ni...siapa sangka kumpulan underdog kali ni lebih menyerlah dari segala juara-juara dunia yang sudah....heee...sori to says...konfem peminat BRAZIL..ARGENTINA..ENGLAND tak suka dengar statement aku tu...hihihihihi ;)) can't wait for the EURO 2012 la pulak... :))) 


2. Pasukan HOKI MALAYSIA kali ni jatuh ditangga ke-2 dalam carta aku tuk tahun ni...hihihi tetiba pulak aku cerita pasal hoki..tak pernah-pernah aku listkan hoki salah satu sukan yang aku suka tengok...tapi tahun ni...ada kelainan sikit...memandangkan ayah LIZA pakcik RAHMAN yang bawak aku tengok match hoki tuk SUKAN ASIA 2010 di GUANGZHOU...match yang sangat menarik dan satu pencapaian yang sangat baik dan membanggakan untuk rakyat MALAYSIA seperti aku....hihihihi walaupun tak merangkul juara..setakat meraih PERAK sudah cukup membanggakan.walaupun hasrat untuk mendapatkan EMAS itu tak kesampaian...tapi aku tetap bangga...pasal mesti korang lebih arif dari aku hal-hal sukan ni kan... :) apa pun...aku bangga menjadi anak MALAYSIA :))


3. Hmm....dah abis part sukan...now aku cerita part the best movie yang aku rasakan yang terbaik untuk tahun 2010 ni...walaupun aku bukannya kaki wayang tapi sekurangnya ada juga movie yang aku rasakan yang tebaik untuk tahun 2010 ni...THE SORCERER'S APPRENTICE movie yang aku nobatkan sebagai movie paling terbaik untuk tahun 2010 ni...mungkin tak sama seperti kalian..tapi itu yang aku tengok dan rasa yang terbaik...walaupun tak ku nafikan...aku suka dengan cerita HARRY POTTER tapi rasanya THE DEATHLY HOLLOWS PART 1 tak berapa menyengat seperti cerita THE SORCERER'S APPRENTICE...ni mungkin disebabkan cerita tu tergantung dan banyak plot yang agak mendatar...so kena tengok dan tunggu PART 2 pulak...hihihihi sorry HP aku berpaling tadah tuk kali ni...ngeeeeee....:p

p/s; cite ni kesinambungan dari citer MERLIN..

4. MERLIN 3 pun yang terbaik untuk tahun ni...wosehh...aku memang dah gian dengan cerita MERLIN ni...aduiii...falling in loves dengan kecomelan MERLIN dan keperibadian PRINCE ARTHUR...MERLIN 3 kali ni menceritakan macam mana LADY MORGANA menjadi seorang yang berdebdam dan jahat!! and macam mana al kisahnya ARTHUR akan diangkat menjadi KING to be :)....hihihihi thanks to LIZA..sebab dah bagi aku full episode MERLIN 3...thanks babe!!!  berkali tengok pun tetap aku rasakan MERLIN series is the best!! :)


5. :) sekarang aku nak share lagi movie hindustan yang aku rasakan yang terbaik untuk tahun 2010 kali ni....hihihihi kalau nak dikirakan aku bukanlah peminat fanatik cerita hindustan ni..tapi disebabkan adik aku tu suka tengok ABO channel..so aku pun join je...hihihihi ada dua cerita hindustan yang kerap tengok and boleh aku katakan yang terbaik sepanjang aku tengok tahun 2010 ni...iaitu 3 IDIOTS and MILLEGE MILENGE...hmmm...kalau kalian ingat aku ada pernah menyentuh mengenai movie MILENGE MILENGE dalam entri aku takdir-atau-satu-kebetulan ...3 IDIOTS movie tahun 2009..tapi aku baru je tengok cite ni tahun ni..kat ABO....heeeeee so aku ni kiranya tak berapa nak update cite-cite Bollywood ni...ngeeeeeee..apa pun...cite ni..rasanya aku dah tengok lebih dari 5 kali...since my sister suka sangat cite ni....ngeeeeeee... :)


6. woseh...agak panjang jugak entri yang TERBAIK 2010 ni ye...tapi tak apa...aku tetap nak share beberapa lagi yang aku rasakan yang terbaik disepanjang tahun 2010 ni...dah abis part movie..hmm...sekarang aku nak share pasal apa yang terbaik dari RIHANNA untuk tahun 2010..iaitu album LOUD RIHANNA yang mantap!!! hihihihi setakat ini...bagiku..RIHANNA tak pernah mengecewakan aku...semua yang terbaik darinya...lagu-lagunya sentiasa menjadi pilihan utama halwa telinga ku...peneman aku yang setia di mp3 ku...paling kerap aku dengar berkali-kali untuk album LOUD kali ni...WHAT'S MY NAME?..ONLY GIRL (IN THE WORLD)...FADING AWAY..and CALIFORNIA KING (BED)... :) tapi kalau nak cerita pasal kulit album RIHANNA yang paling aku suka setakat ni..adalah kulit album RATED R!! :)) superb!!



7. sekarang aku nak share apa yang terbaik dari MY SUPERHERO FT (FAIZAL TAHIR) pula...untuk tahun ni...SUPERHERO ku menampilkan satu album yang terbaik darinya untuk tahun 2010 ni...iaitu album ADRENALIN...FT tak pernah menghampakan peminat seperti ku ini....segalanya yang terbaik...memang aku tunggu setiap kali lagu-lagu baru dari SUPERHERO ku ini...dalam album ADRENALIN aku paling suka dengar KARMA..HANYUT...ADRENALIN..SUPERHERO..BENCINTA...heeee..rasanya nak semua lagu dalam album ni aku suka...hihihihihi :) itu yang terbaik dari SUPERHEROku... :))


p/s: walaupun bertongkat tetap nampak hebat!!! :)

memandangkan aku suka dengan no.7 so aku bagi 7 yang terbaik untuk disepanjang tahun 2010 ni...ngeeeeee bukan tak nak buat top 10 yang terbaik untuk 2010 ni..tapi aku nak buat kelainan pula...biasa orang akan ambik top 5 or top 10...tapi aku nak buat top 7 pulak....hihihiihi ngeeeeee..apa pun yang terbaik untuk entri aku kali ni..tak semestinya sama seperti apa yang kalian rasa...sebab kita semua punyai pandangan dan minat yang sama..aku tak memaksa korang untuk setuju apa yang aku rasakan yang terbaik 2010 ni...tapi aku sekadar ingin berkongsi rasa apa yang aku rasakan yang aku rasa yang terbaik disepanjang tahun 2010 ini...apa pun...selamat menikmati hari-hari terakhir 2010..:) adiosa.. :))

No comments:

Post a Comment