Wednesday, December 15, 2010

takdir atau satu kebetulan....

Aik...tetiba saja aku nak menulis entri ni...
'takdir atau satu kebetulan'...
hmmmmmm...
ni gara-gara hormon aku yang terlebih-lebih...
lepas menengok cite hindustan ni tadi la...
'MILENGE MILENGE'
starring KAREENA KAPOOR (aku suka dengan dia ni...aku rasa dia ni kategori cantik dan seksi... ;P )
SHAHID KAPUR (actor yang aku rasa ensem sangat and a bit cute...hahahaha suka bila dia senyum...fuhhhhh cair beb...hahahahahaha what eva...-kesan hormon hormon jatuh cinta nih... ( pheromones, oxytocin, vasopressin, dopamine and neuropinephrine) hihihi dah melalut dah aku ni.... :)
cite dia berkisar tentang kepercayaan pada takdir...
bila bercakap tentang takdir sudah pasti itu satu ketentuan...
ketetapan yang telah di tulis oleh NYA...
aku percaya pada takdirku...
hmmm...kalian bagaimana??percaya atau tidak...takdir itu boleh berubah dan diubah...
misalnya...si A ditakdirkan untuk menjadi seorang yang kaya...tapi andai diri si A bersikap sambil lewa dan malas..takdirnya untuk menjadi seorang yang kaya itu akan berubah menjadi seorang yang miskin dan papa..bukan begitu???hihihihihi...
dalam kes yang melibatkan dua hati...
takdir adalah satu keajaiban yang tidak dapat kita nilai secara subjektif...
kadangnya dari satu kebetulan...bermulanya takdir di antara dua hati berkenaan...
kebetulan demi kebetulan akan membawa ke arah takdir seseorang itu...
ataupun...kebetulan itu hanyalah satu kebetulan yang bersinggah untuk menceriakan hidup kita...
apa pun...siapalah kita untuk menilai takdir atau kebetulan itu...
semua itu adalah dalam urusanNYA...
apa yang penting...kita lakukan segalanya dengan berteraskan niat yang betul besertakan dengan doa..usaha dan tawakal kepadaNYA..
insyaAllah....segalanya akan baik-baik sahaja... :)




No comments:

Post a Comment