Thursday, December 09, 2010

JOURNEY BACK TO MY KAMPUNG.......

1. Firstly..ALHAMDULILAH....thank you ALLAH...everything going ok saja kelmarin..cuaca pun cerah pagi semalam...seakan merestui kepulanganku  ke kampung halamanku... (kpg.Anak Bukit,  Limbang)
2. Flight KL-LABUAN (AK5176) 7.45am.....sampai di Labuan around 10.10am....seat no 27D...hate it...but better than dapat seat tengah...heeee...inda (tak) suka duduk terhimpit with someone we don't know....loves seat tepi tingkap...pasal AKU suka skodeng-skodeng kat luar tingkap... :)
3. Next to me 2 guys...both AKU inda (tak) kilala (kenal)....so apa lagi...my activity bila dalam flight apa lagi....layan my mp3...luckily have it..Rihanna,Chris Daughtry, Avenged Sevenfolds, Micheal Bubble, Breaking Benjamin, Faizal Tahir songs temani AKU...mata pun terpejam for one and half hour....2 hours in flight with no one you knows really bored.....memandangkan AKU suka bercakap...hmmm..miss Laura...if dulu we get flight gather together fly from MIRI to KL....hmmm...miss you la my dear Laura... :(
4. Sesampai sahaja AKU di Labuan...terus ambil teksi ke terminal feri...fee rm12.50...nothing changes...still macam atu jua...Sampai di terminal feri Labuan...leaves my bags di kaunter meninggalkan luggage...only my bag pack saja AKU bawa...yang lain tinggalkan saja...
5. Tiket to Limbang rm28.00...feri jam 2ptg from Labuan...and sampai di Limbang around 4ptg... :)
6. Disebabkan kengalihan aka kepenatan yang melampau....niat mau round-round area Labuan tergendala...if perasaan penat tu inda menguasai diri AKU...of course AKU akan round-round Labuan sedikit....:) keletihan tahap gaban gara-gara a day before fly tu...satu hari jalan-jalan di KLCC with my dear fwen LIZA...hihihihihi sempat jua la buat photoshoot yang inda seberapa di area KLCC..X-MAS coming around...so apa lagi...snap la satu dua pose tu....heeeee...later on AKU upload the pic...since masih lam camera lagi...and using my sis lappy... :P
7. So...AKU abiskan masa melepak di kedai makan kat terminal feri tu almost 2 hours...sambil tu layan my mp3 songs and keep continue reading my new novel LOVE and the OTHER LIES...hmmmm..nasib ada buku ni..at least ada la benda yang mau di buat....tapi last-last tu...AKU take five zzzzzz di surau terminal...while waiting feri bergerak ke Limbang.... :)
8. 1.30pm dah check in ke feri...tapi sebelum atu..sempat jua aku memborong coklat tuk di bawa sebagai ole-ole...hihihihi DAIM coklat and KINDER BUENO... :))) siapa inda suka coklat kan....coklat itu sedap!!! hihihihihi....
9. 2.00pm feri pun bergerak ke Limbang...cuaca cerah...langit nampak biru...keadaan laut nampak tenang...tiada angin....rasa seperti perjalanan semalam seperti seakan menyambut kedatangan ku dengan penuh ceria...seceria sang suria menyinar petang itu...betul...AKU rasa bersyukur...:))
10. 3.50 ptg...AKU dah sampai di terminal feri di Limbang.... perjalanan lancar tanpa ada sebarang gangguan...ALHAMDULILAH....:) sepanjang perjalanan aku continue ZZZ tido lagi...tido 1 hours....heeeeee...betul-betul aku melayan mata aku ni semalam....
11. Mama..Bapa and my youngest sista semalam ambik AKU...direct pulang ke rumah...around 5.30pm dah sampai di rumah ku....:)

the END
 P/S: pic nanti aku upload.... :) 


No comments:

Post a Comment