Friday, May 06, 2011

hmmm......

Hari Jumaat...
Hari yang penuh dengan barakah..
penghulu segala hari...
Alhamdulilah...
AKU dan KAMU-KAMU semua masih sempat menemui hari Jumaat ini...
selalunya..
kalau hari-hari bekerja AKU...
hari Jumaat adalah hari yang buatkan AKU semangat...
bukan apa...
mungkin 4 hari bekerja yang lain (Isnin-Khamis)..
buatkan AKU terasa panjang waktu itu...
tidak seperti hari Jumaat...
terasa sekejap sahaja...
bukan AKU tak suka dengan pekerjaan AKU..
namun hari Jumaat sahaja AKU akan balik awal ke rumah...
memandangkan waktu persekolahan tamat jam 11.40am..
makanya...
AKU awal balik ke rumah....
kalau hari-hari biasa, paling tidak jam 4.30ptg baru AKU balik...
bukan apa...sebelah petang ada lagi ger-ko dan kelas tambahan...
tapi hari Jumaat,hari ini..
terasa kurangnya ummphh hari Jumaat yang selalu..
mungkin dah 3 hari AKU tidak ke sekolah...
bukan sakit...
bukan demam...
tapi..
jalan ke sekolah sudah dinaiki air...
jalan ke sekolah sudah dilimpahi air...
hmmmm...
beginilah kehidupan di pinggiran hulu..
susah senang dan liku kehidupan di pelusuk pelusok  pelosok negeri...

P/S: hmmmmmmm.......


No comments:

Post a Comment