Tuesday, September 04, 2012

Perjalanan AKU


Sekian lama menyepi baru kini AKU kembali...
Menjejak kembali jalanan blogger yang telah aku tinggalkan....
Perjalanan semakin panjang dan semakin perlahan....
Sehingga satu waktu dan ketika AKU menjadi penat...
Penat dalam pencarian jalan yang begitu panjang ini....
Namun dalam kepenatan, AKU sempat mendengar...
Satu suara kecil yang ada pada diri AKU...
Meniupkan kata pesan agar AKU terus berjalan...
Berjalan dan berjalan terus....
Jangan terus mengalah....
Biar kaki AKU terus melangkah..
Walau ada becak dan lumpur dihadapan...
Biarkanlah AKU melangkah....
Walau perlahan....
Walau selangkah demi selangkah....
Hatta AKU tidak berlari pun tidak mengapa....
Asalkan AKU teruskan perjalanan yang masih panjang ini....
Biar mengensot seperti siput...
Biar menjalar seperti ular....
Biar perlahan seperti kura....
Yang penting AKU teruskan perjalanan ini....
Moga akan ada jalan penamat yang AKU temui nanti...
INSYA-ALLAH....
Segalanya mungkin, dengan pertolongan dari NYA.....


No comments:

Post a Comment