Monday, October 08, 2012

Geografi Kita

Dahulu....
Kau dan Aku situasinya begini...
Kedudukan latitud longitud yang berbeza...
Terpisah di antara dua benua yang berbeza....
Iklim yang berbeza...
Geografi yang berbeza....
Bearing yang berbeza....
Waktu dan masa yang berbeza....
Namun....
Friendster tempat kita bermula....
Kenal siapa kita....
Pesan memesan..bertukar cerita...bertukar pandang...
Senang dengan titik itu.....

Kemudian....
Kau dan Aku situasinya begini....
Kau mengikut kata hatimu....
Aku mengikut kata hatiku....
Berbeza....tiada persefahaman....
Janji tidak dikota...
Pendirianku tidak sehaluan denganmu....
Mungkin persekitaran geografi puncanya....
Mungkin putaran waktu puncanya....
Hmmmmm....
Aku melarikan diri...
Sejauh yang mungkin...
Melesapkan diri selesap yang mungkin....
Kita putus hubungan....

Kemudian....
Kau dan Aku situasinya begini...
Aku dengan duniaku...
Aku dengan prinsipku...
Aku dengan amarahku...
Kau dengan duniamu...
Kau dengan prinsipmu...
Kau dengan tekadmu...
Email dinding penghubung bicaramu...
Beratus email tiada berjawab...
Kerana aku tekad untuk hilang darimu....


Kemudian...
Kau dan Aku begini.....
Aku tetap dengan caraku...
Kau tetap dengan caramu....
Entah mana ...
Aku jadi terkedu...
Terjenak memikirkan kezalimanku...
Kekurang ajaran ku...
Keegoaan aku....
Tekad kamu...
Usaha kamu...
Email beratus kamu...
Sabar...yaaa...itu yang mampu aku fikirkan.....

Kemudian....
Kau dan Aku begini....
Aku sibuk dengan duniaku...
Aku sibuk dengan pekerjaanku...
Entah di mana.....
Kau jadi halimunan....
Lesap dan hilang...
Menjadikan Aku lega seketika...
Namun...
Hati bagai digaru...
Lalu tangan klik reply....

Kemudian....
Kau dan Aku begini....
Bermula episod 0-0....
Garis sempadan dilakarkan...
Aku dikotak garisanku...
Kau dikotak garisanmu...
Zon selamat untuk kita....

Kemudian....
Kau dan Aku situasinya begini....
Kau hormat caraku....
Aku respek caramu...
Masih dikotak garisan masing-masing...
Kita sama-sama jaga perasaan...
Kau takut aku lesap...
Aku takut zalim padamu...
Hormat respek itu dasar garisan kita...


P/s: dari Aku dan Kau...kini adanya istilah Kita....

posted from Bloggeroid

1 comment: