Sunday, May 27, 2012

MAKE OVER

Sekian lamanya, akhirnya AKU telah berjaya make over MR.OPTIMUS ku secara berperingkat...Perghhhhh penantian satu penyeksaan. Begitulah perasaan AKU ketika menunggu MR.OPTIMUS ku keluar dari ICU @PC HOME LIMBANG....Teruk juga demam MR.OPTIMUS ku ini...sampaikan kipas di dalam tu rosak dan akhirnya menyebabkan windows shut down sendiri. 

Kini AKU telah berjaya make over MR.OPTIMUS ku mengikut cara ku...memandangkan MR.OPTIMUS ku ini sudah mengjangkau hampir 5 tahun usianya maka ianya sudah sebati dengan Windows XP. Tapi kali ini, AKU telah make over sedikit supaya ianya kelihatan sedikit cantik ala-ala Windows 7 gitu. Thanks to MR.GOOGLE AKU berjaya melakukan perubahan yang agak OK dan tidak membuhsankan mata AKU yang memandang. 

First, kena google tutorial tentang "HOW TO MAKE MY WINDOWS XP LOOK ALIKE WINDOWS 7"..
Then, klik dekat "TRANSFORM WINDOWS XP INTO WINDOWS 7 WITHOUT USING CUSTOMIZATION PACK".. Baca dan fahamkan...Bila dah rasa pasti dan yakin, maka dengan lafaz "BISMILLAH" mulakan kerja make over satu demi satu. 

Selain itu, AKU juga temui satu benda yang sangat simple dan mudah untuk make over Windows XP ke Windows 7 ni dengan hanya perlu install TUNEUP UTILITIES...sangat mudah dan sangat senang. Tapi rata-rata yang AKU dapat google kebanyakkannya Trial Version TuneUp Utilities 2012..so, AKU google balik Version yang freeware dan beserta Registration Serial Number..Klik kat free-tuneup-utilities-2008-download-with-registration-serial-number/ ini..akhirnya dengan senangnya anda boleh melakukan perubahan ke atas Windows XP anda dengan senang dan mudah.

First my windows XP boot screen look... (before MAKE OVER BEGINS... )

THEN.....TADAAAAAAAAA... (after MAKE OVER )



BEFORE MAKE OVER ; WINDOWS XP LOG ON AND LOG OFF

AFTER MAKE OVER : WINDOWS XP LOG ON AND LOG OFF


Hmmm...yang lain KAMU-KAMU boleh buat dan rasai sendiri...:)

P/S: rasa puas dengan MAKE OVER yang sedikit sebanyak buatkan MR.OPTIMUS ku dalam keadaan FRESH and LIVE!! heeeeee... ADIOSAAAAA... 



No comments:

Post a Comment