Monday, November 22, 2010

bunga oh bunga


white rose...banyak-banyak bunga ros...aku lebih memilih ros putih...berbanding yang berwarna merah..
bagiku...teramat jarang orang akan memberikan ros putih berbanding ros merah...
ros merah sinonim dengan percintaan..tapi bagi ku..alangkah baiknya jika ros putih itu menjadi lambang kesucian,ketulusan dan keikhlasan dalam percintaan itu...bukan lebih sweet bukan...itu pandangan aku..terserah pada sesiapa yang mahu menilainya....:))

 oriental lily one of my fav too....oriental lili biasanya berwarna kemerahan..tapi kali ni..aku lebih sukakan oriental lili putih...sebab aku suka bunga-bunga yang warna putih ni...lili putih selalu dianggap sebagai bunga kematian...hmm..pelik aku suka kat bunga ni..tapi hakikatnya itulah aku...suka akan keunikan lili itu sendiri..kelopak yang besar..tangkai yang tinggi..membuatkan bunga ini nampak gah dimata ku....ada sumber mengatakan lili dikaitkan sebagai lambang kepercayaan dan penghormatan....:))

 jasmine...bunga melur atau ada juga yang memanggilnya bunga melati...suka dengan jasmine ni...pasalnya ianya mengingatkan aku dengan watak Princess Jasmine dalam cerita Aladdin itu sendiri...entah kenapa aku begitu suka dengan watak Princess Jasmine itu sendiri...jadi bagi aku...white jasmine ini begitu simbolik dengan Princess Jasmine yang aku suka tu....:)))

 orchid...ataupun mahu lebih klasik lagi dipanggil sebagai bunga Anggerik....tapi ada juga yang cakap...anggerik dan orkid adalah dua bunga yang berlainan...ada yang kata anggerik tu bunga liar...tapi orkid tu dah dikira sebagai species yang dah di modenkan...sudah dikacukan...hmm...apa pun..aku tak berapa nak pasti bahagian itu...apa yang aku nampak...tiada yang berbeza...semua kelihatan sama saja...ke aku yang buta bunga sebenarnya....heeeeee :P hmmm...bunga orkid selalu disimbolikan dengan love and beauty...:))


 bunga-bunga yang mekar semestinya menarik tuk dipandang....pasti ada yang terpikat dek keindahan yang ada pada bunga itu sendiri...:)) tanpa bunga...keindahan alam ini tak akan lengkap sepenuhnya....:))) begitu indahnya ciptaan NYA itu.....:))))

No comments:

Post a Comment