Tuesday, December 08, 2009

kosong..

KOSONG...itu lah yang dapat aku katakan..tetiba saja kehidupan ku berubah menjadi KOSONG...hmm..apakah aku saja yang merasa kekosongan ini..atau kamu-kamu pun pernah atau sedang mengalami kekosongan ini..rasa kekosongan yang aku rasa seperti tiada apa yang bermakna dan beerti dalam hari-hari yang berlalu ini..hmmmmm..mungkin aku merasai kekosongan ini adalah disebabkan aku terlalu biasa kehidupan yang biasa aku lalui hari-hari...semuanya sama..tiada apa yang berubah..bangkit saja dari tidur ku..aku melakukan benda yang sama..berulang-ulang dalam tempoh berbulan bulan ini..sampai la ku menutup mata..segalanya tiada apa yang berubah..tetap sama..keadaan bilik ku..rak buku ku..laptop ku...almari baju ku...segalanya tetap sama..tiada apa yang berubah..hmmm..apa kah disebabkan ini aku merasakan kekosongan itu...aku pun tak mengerti kenapa aku merasa kan kekosongan ini...kadang nya ruang kosong itu ada yang baik nya..tapi kalau terlalu kosong itu..boleh menyebabkan seseorang itu melakukan perkara yang di luar jangkauan pemikiran nya sendiri..kalau kekosongan itu di isi dengan persekitaran yang baik..maka akan baik la kesudahan sesuatu itu..tapi andai kekosongan itu diisi dengan persekitaran yang tidak baik..maka rosak dan hancurlah ruang kekosongan itu tadi...entah apa yang aku mahu sampaikan disini..aku sendiri kurang pasti..mungkin aku masih dibelengu dengan kekosongan yang ada...

No comments:

Post a Comment