Thursday, November 08, 2012

Menunggu Hari Itu

Terbit hati ini, bertanyakan satu perkara yang mana mungkin untuk aku tahu jawapannya. Mana mungkin aku tahu apa yang akan terjadi pada hari esok.Mana mungkin untuk aku ketahui apa yang bakal terjadi dengan aku keesokkan hari dan  pada Hari itu. Apa mungkin, aku sempat bertemu dengan hari itu. Apa mungkin, aku sempat mengecapi hari itu dengan seadanya.Segalanya tidak bisa aku memberikan jawapan untuk itu.Benar-benar aku tidak bisa memberikan jawapan yang pasti untuk soalan itu. Segalanya masih kabur untuk aku menilai persoalan itu. Semuanya nampak tidak menyakinkan untuk aku menilai akan hari itu. Benar-benar aku tidak pasti, apa masih ada hari itu untuk aku. Atau aku tidak akan mengecapi hari itu. Segalanya aku serahkan pada Qada' dan Qadar NYA. Kerana aku yakin, DIA lebih mengetahui segalanya. PadaNYA aku berserah, padaNYA aku memohon dan meminta, agar segalanya akan berjalan dengan baik dan sempurna.Amin Ya Rabbil Alamin...

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment