Monday, August 08, 2011

#6 Ramadhan


terbit rasa kagum...
rasa DIA dan MEREKA hebat!!
rasa DIA dan MEREKA memang wajar dikagumi...
benar-benar memberikan AKU inspirasi...
mengenai hidup ini...
perjuangan untuk meneruskan hidup...
bertarung untuk hidup...
bertarung dengan mental dan emosi...
berperang dengan kesakitan...
semata-mata...
untuk memenangi
satu KEHIDUPAN...
DIA dan MEREKA memang hebat...
sungguh memberikan AKU inspirasi...
betapa...
DIA hebat dalam perjuangan hidupnya...
betapa DIA tabah ...
kental dan cekal...
dalam peperangan emosi, mental dan kesakitan itu...
sungguh AKU kagum akan semangat DIA...
DIA jaguh dalam melawan sakit...
begitu juga MEREKA....
kerana DIA dan MEREKA punya nasib yang sama....
kental untuk terus meneruskan kehidupan ini...
hingga ke akhir hayat...

P/s: DIA dan MEREKA adalah mereka yang bertarung dan berperang dengan sakit kanser payu dara...lalu AKU teringat akan satu concert khas sempena pesakit kanser.."SU2C ".. 
~~~~tadi siang AKU baru habis baca buku tentang POTRET SRIKANDI BERJASA: ENDON MAHMOOD~terselit satu cerita tentang kecekalan beliau melawan kanser payu dara......

1 comment: