Thursday, November 26, 2009

masa berlalu

masa berlalu bagaikan lajunya putaran kipas di ruang tamu ini...entah kenapa...semakin ia berlalu...aku terasa semakin aku rasa dekat akan sesuatu...sesuatu yang aku pasti akan kewujudan nya...tapi aku tak pasti akan kepastian bila, di mana, bagaimana...yang aku tahu...segalanya tetap wujud...dan semakin dekat ku rasa....aku rasa kedekatannya...entah...aku tak pasti..akan kamu-kamu semua...punya rasa yang sama seperti aku atau tidak...aku pasti..pasti masa-masa yang berlalu itu akan membawa kita ke tempat yang asal...sesuatu yang kita tak pernah terjangkau melalui akal fikiran kita yang cetek ini...sesingkat mana perjalanan hidup ini..pastinya akan membawa kita ke penghujungnya...sedar atau tidak...semuanya bergantung akan kesedaran di pihak masing-masing untuk menyedari hakikat ini....masa berlalu...membuatkan aku semakin pasti..aku menuju ke arah itu...apa kah aku yang berperasaan sebegitu saja???atau kamu-kamu pun sedemikian rupa juga...entah la...aku rasa semakin kuat aku katakan aku semakin dekat dengannya...

No comments:

Post a Comment