Wednesday, February 10, 2010

AKU PENAT



sekian lama aku memendam rasa nak update blog ku yang nan satu ni....hmm..ada-ada je yang menghalang aku...hari ni..malam ini..saat ini..walaupun tugasan aku tak abis-abis lagi..tapi tangan ini dah rasa gatal nak update entri kali ni..rasa stress semakin memakan perasaan ini..rasa bengang..rasa tak senang..rasa terbeban...rasa seperti ini.....

hihihihihi....tengok kat gambar tu..ada kala nya aku macam tu la..ahahahaha tapi tak la teruk sangat...sal aku bukan la jenis yang tahan menghadap buat kerja dalam satu masa...aku jenis yang suka buat banyak benda lam satu masa...ahahahaha satu la penyakit aku...yang susah aku nak buang...sampai ada satu tahap tu aku terpaksa menahan diri dari membuka my facebook..ahahahaha bukan apa once, aku log in..hmm..alamatnya, kerja-kerja aku lambat nak mula dan siap..hihihihi so, aku dah tak bukak facebook ku dalam tempoh lebih 24jam hari ni...ahahaha satu pencapaian baik tuk aku yang hantu facebook ni..heeee so NO FACEBOOK till my poster and thesis not done yet..

ahahahaha...tapi benda lain aku bukak je..but not my facebook...aduiiiiii..facebook ni aku tak paham..kenapa la aku addicted sangat dengan benda alah ni....kata aku kaki main game kat facebook tu bukan la..aku ni suka menyibuk je kat page and wall my friend...ahahahaha sakit hati gak kawan aku tengok..asyik-asyik nama aku ada dalam notification depa tu..ahahahaha by da way, i luvs it...menyemak kat wall page kengkawan ku sekalian..heeeeee tabiat yang tak elok...hihihihihi iye ke??ahahahaha..


Monday, January 11, 2010

penyakit~~~~~

awal2 tahun lagi aku dah ada penyakit...penyakit yang aku rasa aku belum temui remedies nya...hmmm...apa ooo???dari cubaan duduk..sampai la cubaan berdiri...pun inda dapat jua..sangal jua eyh...penyakit ani..andang jua aku alum teubati ni...payah kan behunjar ubatnya...apakah???? masab kali penyakit ani???inda patut....kata mama...semua penyakit mesti ada ubatnya...indakan aku inda bulih belurih penawar penyakit yang satu ani...dari dulu...sampai karang ani..apakah...inda mau hilang2nya ani bah...bila parah...bleh jadi kangker...hahahaha tumor???cancer???iya ka???rasanya labih kali...labih dari atu...lagi teruksss.....heeeee...mun inda dapat diubati kompom sepanjang umo akan menangggung penyakit ani...anybody knows????aih...msti ada kan???hihihihihi apa lah aku malam ani...mencarut inda tantu pasal ani...yang banarnya..penyakit ku ani...penyakit malas atu bah...ani datang tia bebalik nah...gara2...exam just around the corner...hmmmm...just wondering if aku bleh delete ja penyakit ani taus dari my dictionary...hihihihi no ideas...still searching...tettttttttttttttt...tetttt...tetttttttttt...siaran tergandala....hihihihihihihi ada infection virus lam penyakit malas ku ani..hihihihihi guest what???hihihiihihi facebook virus...twitter virus...adeiiiiiiiiiii....memang teruk...can't stop it...spread very quickly...sepantas mata ku berkelip...hahahahahaha replicate from 100 times to 1000 times...then burst to infinite...undetectable...hahahahahahaha anyone has the antidote for these viruses...tell me..ASAP...need it...heeee.... :P

Wednesday, January 06, 2010

2010

selamat tahun baru 2010...tak terlewatkan untuk aku mengucapkan selamat tahun baru..hihihihi...walaupun sudah seminggu aku di tahun baru, baru hari ni aku nak update sikt lam IKUT CARAKU...tahun baru je, semua sibuk nak pikir azam baru, matlamat baru, stail baru, rambut baru...hmmm...semua nak serba baru..tinggalkan semua segala duka nestapa yang menyakitkan itu dibelakang..yang ada di hadapan sekarang ni, semua dengan harapan dan impian baru...masing-masing ada goal masing-masing yang nak kena accomplish tahun 2010 ni..hihihihi aku of course..tak nak tinggal gak..tapi impian dan harapan aku tak la setinggi mana...aku hanya berharap agar aku dapat menyempurnakan segala yang belum sempurna akan sempurna pada tahun 2010 ni..misalnya..my studies...hmmm..insyaAllah, tahun nie tahun last aku di MSU..ada a few subjects yang perlu aku abiskan before aku graduated at the end of this year 2010...so apa yang tinggal nie, aku kena lakukan sesempurna mungkin...semangat berada di final year kali..hahahaha then, my mission untuk menyelesaikan masalah rambut ku yang semakin hebatnya gugur..adeiiiiiiiii...now aku sedang melakukan hair treatment dengan cara tradisional..contohnya, aku menginaikan rambut ku..someone told me, dgn memacari rambut, akar rambut akan kuat then, akan mengurangkan rambut gugur..hmmm..aku dah buat..but not once..kena buat lam sebulan sekali benda tu..then, now i'm using air rebusan serai..as a natural tonic hair..untuk menggalakan pertumbuhan rambut..tu pun aku google..hee...aku try je la apa yang patut..my mak says, try la beli product2 rambut yang boleh menggalakan hair growth...tapi..i think, i wanna try tradisional dulu..dun want waste my money on it..huhuhuhu cian, my bapak..so think wisely before u spent ur money...heee..my first activity this year 2010, aku n my fwens going cycling @ bukit cerakah...also known as taman pertanian malaysia bukit cahaya seri alam...heeee...siuk yg inda terkata la..bukan apa, maybe aku batah dah inda berbasikal kali...hmm..seingat aku 11 tahun..wow..wat a long time...hahahahaha tapi i still pandai how to bebasikal...hahahaha enjoy that day..rasa mau ja lagi ke sana for cycling...yeahhh..next time i'll do that..of course..then, i cuts my hair...hihihihi kali ani, memang inda alang2 kata urang..heee..very very short haircuts..hmm...dulu aku gunting short jua..but not short like now..hihihihi this one very very short haircuts I've done in my life...heee...saja mau try new things in my lifes..the other reason, aku gunting my hair because of aku yang dah inda tahan melihat rambut ku yang banyak gugur atu..so, alang2 begunting tu, aku gunting la buntak..and mau liat how my hair would like be at the end of this year...panjang setakat mana kah tu...just wait n see...after i've cuts my hair, my best buddies tekajut ngn perubahan drastik ku ani..sum says...wow cool..n i'm look cute..but the others says...oh my gosh...wat have been u done..dun like ur new haircuts...hihihihi aku hnya senyum when they says their opinion..hihihihi but for me, i'm satisfy wif my new looks now..

my new haircuts just like her...hahahaha





Wednesday, December 30, 2009

KE PENGHUJUNG JUA...

sedar tak sedar dah ke pengakher tahun jua rupanya..setahun dah berlalu...tapi rasa macam baru saja berada di pertengahan tahun...pejam celik pejam celik... esok lusa dah pun melangkah ke tahun baru 2010...rasa cepat ja masa tu berlalu...rasa macam semalam aku lalui semua atu...rasa macam kelmarin aku menyambut tahun baru..hakikatnya..aku dah ke penghujung tahun 2009 sudah..senyum sendirian bila ku mengenangkan perkara semalam..sedih sebak kesal bila aku terkenangkan coretan pahit kelmarin...rasa macam semalam aku jatuh cinta..rasa macam semalam aku patah hati...rasa macam semalam aku ditinggalkan..rasa macam semalam aku meninggalkan...rasa macam semalam aku kenali kamu..rasa macam semalam kamu mendekati aku..rasa macam semalam kamu mengkhianati aku..rasa macam semalam aku bertemu kamu..rasa macam semalam kamu pergi dari ku..rasa macam semalam aku dipuji...rasa macam semalam aku dimarahi..semuanya seperti semalam...hmmm...macam-macam ada....rasa sayang meninggalkan tahun 2009...tapi rasa bersemangat mahu mulakan sesuatu yang baru di tahun baru...rasa mahu menjadikan aku seperti yang baru..orang yang baru...semangat yang baru..tapi rasa sayang dengan tahun 2009 yang banyak mengajar aku untuk jadi seperti sekarang...dulu aku congek..aku bebal..aku bengap..aku jahil..tapi di tahun 2009,aku banyak belajar tuk menjadikan aku seperti sekarang..trima kasih pada-Mu YA ALLAH..kerana aku msih diberikan kesempatan dan peluang untuk ke tahun 2010..alhamdulilah..sempat jua aku berada di penghujung tahun 2009...

Sunday, December 20, 2009

hati..

kata orang..ikut kata hati akan jadikan kita binasa..mati..mana tidak nya..kadangnya..seseorang itu tidak lagi punyai kerasionalan dan kewarasannya...hilang pertimbangan..hilang prinsip yang selama ini dipertaruhkan..gara-gara ikut kata hati yang berlandaskan akal yang pendek dan nafsu amarah itu kadangnya...nafsu amarah itu lah yang akan membunuh kita sebenarnya..terlalu ikutkan emosi...cepat melatah..tak berfikir kesudahan baik buruknya..maka terjadilah perkara yang kurang menyenangkan yang akan terjadi..bila dah jadi..mula nak cari salah orang lain..cari punca masalah...padahal..semua itu datangnya dari diri sendiri..terlalu ikutkan hati dan perasaan yang membunuh itu..bila ditegur oleh orang lain..maka akan dijawabnya balik..umpama mencurahkan air ke daun keladi..sia-sia ;(

sebaliknya..andai hati itu bersih dari kongkongan emosi dan berlandaskan akal yang panjang..maka kata hati itu boleh membawa kita ke sinar kebahagian..menjadi firasat yang kuat..akan membawa kita ke arah jalan yang benar dan lurus..bukan semua orang boleh melakukan seperti itu..terlalu ramai yang mengikut kata hati yang hitam..bukan senang menjadikan hati itu putih bersih..tapi bukan payah nak jadikan hati itu hitam..buka mata..buka mata hati..nilai diri..muhasabah diri..itulah yang terbaik dan sewajarnya.. ;)))